Det oväntade

Det är alltid spännande att se vad som händer. 

Vissa dagar händer inget oväntat.
Men det i sig är inte särskilt väntat.
För det mesta brukar flera saker jag inte räknat med dyka upp. 

Ofta blir också det jag förberett mig på annorlunda, vilket gör jobbet spännande hela tiden. 

Ett möte i onsdags till exempel kom vi igenom med lösningar som jag befarat skulle bli rätt så knepigt. Så här i tider med Covid-19-förutsättningar är det inte mycket vi kan räkna med som fortsätter som vanligt. Varenda detalj behöver samtalas om. 
Och i efterhand insåg jag att det var precis det vi gjorde. 

Istället för att tvinga sig igenom ett schema en längre period så gick vi konkret igenom varje planerad gudstjänst och tänkte till hur den kan genomföras i dessa tider. Många fick uppdrag till uppföljningsmötet att tänka till om någon enskild dag och så vidare, vilket skapade känslan att "vi tar oss nog igenom detta också" på ett bra sätt.

Ibland kan det komma problem som till en börja med inte känns särskilt upplyftande. Men ett genuint samtal utifrån en öppenhet vari problemet ligger kan öppna goda möjligheter för att vi hittar lösningen. 

Känner mig upplyft över att ha lyssnat på en pod med Volvos VD. Mycket av det han säger känns rätt så självklart. Bara att vara tacksam. 

Kommentarer

Populära inlägg